Istraživanje Ekonomskog instituta o tržištu maloprodaje

17.03.2009

Istraživanje tržišta maloprodaje u Hrvatskoj i utjecaj zabrane rada nedjeljom na ostvareni poslovni rezultat prodavaonica, koje provodi Ekonomski institut iz Zagreba za potrebe Ministarstva gospodarstva, rada i poduzetništva, bilo je tema današnjeg sastanka predstavnika HOK-a i EI-a.

Na sastanku su ispred HOK-a sudjelovali predsjednik Ceha trgovine HOK-a Boris Vukelić i Dragutin Pejčić iz Odjela za organizaciju rada cehova, dok su sa strane Ekonomskog instituta Zagreb istraživanje prezentirali dr. sc. Ivan Teodorović, dr. sc. Ivan Damir Anić i dr. sc. Edo Rajh.

Kako je rečeno na sastanku, istraživanje tržišta, u koje bi se uključila i Hrvatska obrtnička komora, provest će se na području cijele Hrvatske, na uzorku od 300 do 500 prodavaonica pretežno prehranom i robom široke potrošnje, a uključuje obrte i trgovačka društva u promatranom razdoblju za I kvartal 2009. godine, te usporedba s istim razdobljem prethodne godine.

Za istraživanje tržišta i provođenje ankete, Ekonomski institut izradio je Anketni upitnik koji sadrži desetak pitanja s ponuđenim odgovorima. Pitanja se odnose na kretanje prometa u I kvartalu 2009. (povećanje, smanjenje ili bez promjene) u odnosu na isto razdoblje prethodne godine, zatim na kretanje troškova, broja zaposlenih, na tjednu distribuciju maloprodajnog prometa po danima od ponedjeljka do nedjelje. Anketni upitnik sadrži i pitanje vezano uz to da li su poslovni subjekti za ponovno uvođenje radne nedjelje.