Jačanje kupovne moći građana oporavit će obrtničku trgovinu

23.09.2015

Na 1. konstituirajućoj sjednici Ceha trgovine HOK-a održanoj 22. rujna u Zagrebu, članovi ovog Ceha osvrnuli su se na rad u proteklom mandatu te su utvrdili smjernice za daljnji rad Ceha u sadašnjem mandatnom razdoblju.

Ceh trgovine HOK-a u ovom mandatu radit će u sastavu Mladen Malta (predsjednik), Marija Subota (potpredsjednica), te članovi i članice Marijana Fudurić, Momir Čiča, Franjo Božak, Milan Nikšić, Ivan Čibarić, Ivan Šantić i Ivan Dujmović.

Na početku sjednice, članove Ceha opširno je o dosadašnjim aktivnostima Ceha trgovine HOK-a, na čijem je čelu bio 4 mandata, informirao dosadašnji predsjednik Ceha trgovine Boris Vukelić.

Od početka financijsko-ekonomske krize 2008., izgubili smo gotovo 4 i pol tisuće obrtnika-trgovaca i sa broja od 17 i pol, pali na 12 tisuća obrtnika čije je pretežita djelatnost trgovina.

Glavni uzrok opadanja broja malih trgovaca je pad kupovne moći, što je potrošače okrenulo najjeftinijim proizvodima, koje lakše (u velikim količinama i s popustima), nabavljaju trgovački lanci.

Energiju u narednom razdoblju treba usmjeriti na lobiranje za mijenjanje zakonskog okvira koji nam ne ide u prilog, a potom će, nadajmo se, jačanje kupovne moći građana, oporaviti obrtničku trgovinu, istaknuo je Vukelić.

Svi članovi Ceha trgovine i u ovom mandatu, iza sebe imaju dugogodišnje iskustvo u trgovini, i spremni su na temelju svojih iskustava i znanja upozoriti na potrebe zakonske promjene i sudjelovati u savjetovanjima sa zainteresiranom javnošću prije donošenja propisa.

Glavne teme i u ovom mandatu tako će biti odnos male trgovine i trgovačkih centara, mali trgovci i njihovi problemi (u starim) gradskim jezgrama, administrativna opterećenja koja ne posustaju ili mijenjaju težište, rad trgovine na otvorenom (tržnice i sl.) …

I ovaj Ceh (kao i većinu drugih) opterećuje nelojalna konkurencija (OPG-ova, pokretne trgovine i dugih), rad inspekcija, troškovi i drugi problemi u zbrinjavanju otpada (ambalaže), regulacija radnog vremena i zaštite na radu sl.

Specifični problemi i teme malih trgovaca, naglašene na ovoj sjednici Ceha trgovine su razvoj trgovine u nerazvijenim, brdsko-planinskim ili otočnim područjima, objedinjena nabava, kreativna ili specijalizirana trgovina (i ona koja opstaje kroz dodatnu uslugu), oglašavanje ili rukovanje posebnim proizvodima (cigarete, kemikalije), poticaji za uređenje poslovnih prostora i druga ulaganja u konkurentnost …

Radi postizanja svojih ciljeva, Ceh trgovine planira suradnju trgovaca sa autohtonim domaćim proizvođačima, lokalnom samoupravom, HGK-om i HUP-om, a posebno će se usredotočiti na prenošenje dobrih praksi iz Hrvatske i Europe u zakone i propise. Predstavnici Internet portala i magazina Suvremena.hr, koji već godinama surađuju s ovim Cehom, predstavili su ovogodišnju (već tradicionalnu) konferenciju za proizvođače i trgovce MAGROS 2015. Ovogodišnja tema konferencije je Trgovina u urbanim sredinama, a održava se 13. listopada u dvoranama HGK u Zagrebu (opširnije na http://www.suvremena.hr/28757.aspx). Na koncu sjednice, predsjednik HOK-a Dragutin Ranogajec poželio je i ovom Cehu uspješan rad.