Okrugli stol ''Energetska obnova višestambenih zgrada i obiteljskih kuća“ 27. svibnja

22.05.2015

Pitanja i problemi iz prakse biti će u središtu rasprave na okruglom stolu ''Energetska obnova višestambenih zgrada i obiteljskih kuća - pitanja i problemi iz prakse'' koji će se u organizaciji Hrvatske obrtničke komore održati u srijedu, 27. svibnja u Velikoj dvorani HOK-a, Ilica 49, Zagreb, s početkom u 10 sati.

Okrugli stol organiziran je u suradnji s Hrvatskom gospodarskom komorom i tvrtkom Alfa inženjering.

Kao sudionici na okruglom stolu, uz obrtnike i tvrtke koje se bave izvođenjem građevinskih radova te ostale zainteresirane, bit će prisutni predstavnici Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost, Hrvatske gospodarske komore te predstavnici tvrtki s dugogodišnjim iskustvom u certificiranju, projektiranju, izvedbi i nadzoru u graditeljstvu.

Na okruglom stolu očekuju se također predstavnici Ministarstva graditeljstva i prostornog uređenja, Građevinskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, predstavnici upravitelja zgrada i Hrvatske udruge stanara i suvlasnika zgrada, i drugi koji se bave provedbom programa energetske učinkovitosti.

Cilj održavanja ovog okruglog stola je doprinijeti što boljem i efikasnijem korištenju sredstava u programima obnove višestambenih zgrada i obiteljskih kuća.

Namjera okruglog stola je prepoznati otvorena pitanja koja su od najvećeg interesa za izvođače i korisnike sredstava, predložiti načine rješavanja i potaknuti mjerodavne na aktivnosti u tom smjeru.

Program okruglog stola sastoji se od:

a) uvodnog dijela - predstavnici Fonda ukratko će opisati bitne elemente aktualnog natječaja za sufinanciranje energetske obnove obiteljskih kuća. Bit će predstavljene i ključne informacije vezane uz provedbu natječaja za sufinanciranje energetske obnove višestambenih zgrada,

b) uspješnog primjera u provedbi projekta - Vlatka Bertol, direktorica tvrtke ''Stambeni kutak'' prenijet će svoja iskustva i preporuke temeljem uspješno provedenog projekta energetske obnove zgrade u ulici Kolarove breze,

c) pitanja i odgovora - predstavnici Fonda, Ministarstva graditeljstva i prostornog uređenja, predstavnici tvrtke Alfa, te ostali aktivni sudionici odgovarat će na pitanja sudionika - obrtnika i tvrtki koje se bave izvođenjem građevinskih radova, ali i drugih sudionika kojima je ova tema od poslovnog interesa.

Sudionici će dobiti priliku uključiti se u raspravu o stručnim i praktičnim odgovorima na pitanja koja se najčešće postavljaju:

CERTIFICIRANJE

  • Kad je i za koju skupinu zgrada / vlasnika krajnji rok za ishođenje certifikata?
  • Što ako certifikator ne pomaže dovoljno u kompletiranju dokumentacije za natječaj?
  • Sudjeluje li certifikator pri kompletiranju dokumentacije za Fond?
  • Što ako se korisnik ne odluči na ulaganje u energetsku obnovu i realizaciju projekta energetske obnove?
  • Gdje pronaći informacije o certifikatorima?
  • Na koji način stupiti u kontakt s certifikatorom?
  • Cijena, tko plaća certifikatora?
  • Što ako zgrada ne želi obnovu, treba li certifikat?

PROJEKTIRANJE

  • Nedostupna postojeća dokumentacija građevine.
  • Problemi s građevinama pod konzervatorskom zaštitom.
  • Problemi s katastarskom česticom.
  • Što sve uključuje glavni projekt?
  • Što ako je za ugradnju solarnih kolektora potrebno izvršiti neke nužne dorade na statici obiteljske kuće, može li se navedeno također sufinancirati?
  • Koja je dokumentacija potrebna za apliciranje?
  • Gdje se dokumentacija može naći?
  • Koji je rok u kojem Fond treba odgovoriti na predanu prijavu za natječaj?

IZVEDBA

  • Problemi kod zamjene postojeće stolarije, kad je određeni broj stanara već izvršio navedenu investiciju.
  • Je li moguće odstupanje od projekta pri izvođenju radova?
  • Može li investitor zasebno kupiti materijal i angažirati izvođača samo za ugradnju?

NADZOR

  • Kakvu dokumentaciju je potrebno voditi na gradilištu?
  • Što je dokaz ili će biti ubuduće dokaz, da je obnova izvedena prema planu?

ZAVRŠNI CERTIFIKAT

  • Završni energetski pregled i certifikat: tko vrši pregled i tko ga izdaje?
  • Kako se sredstva isplaćuju? Na temelju kakve dokumentacije i u koliko faza?

FINANCIRANJE

  • Kako građani mogu doći do vlastitih sredstava ukoliko ih nemaju?
  • Na koji način suvlasnici zgrade mogu financirati projekt obnove fasade i zamjene postojeće stolarije? (Alfa inženjering)
  • Kako se odobrava kredit, tko potpisuje i preuzima odgovornost?
  • Što u slučaju ako se suvlasnici zgrade/stanari ne pridržavaju obveza?

Prijavu za sudjelovanje na ovom okruglom stolu treba poslati na e-mail: cehovi@hok.hr najkasnije do 25. svibnja 2015.

Ostale informacije o ovom okruglom stolu mogu se dobiti na telefon 01-48-06-626.